Kitap Yorumu: Jennifer Mathieu- Alice Hakkındaki Gerçek

                           Kitap Adı: Alice Hakkındaki Gerçek
             
                           Orijinal Adı: The Truth About Alice

                           Yazar: Jennifer Mathieu

                           Çeviri: Boran Evren

                           Yayın Evi: YABANCI

                           Sayfa sayısı: 257

                          Puanım: 4/5
Arka Kapak Yazısı:

"İnsanlar bir günde adi ve zalim olmuyorlar. Bu, insan doğasında yok. Ancak onlara yeterince zaman verirseniz sonunda dünyanın en KALP KIRICI şeyini yaparlar."

Yorumum: 

Bu kitabı tek bir baş karakterin ağzından okumuyoruz bu hikayeyi baş karakterlerin ağızlarından okuyoruz. Kitap Alice'in Elaine'nin partisinde Brandon Fitzsimmons ve Tommy Cray ile yattığını anlatan Elaine ile başlıyor. Açıkça söylemek gerekirse kitabın anlatım tarzı bana fazla Amerikan tarzı gibi geldi. Bence burada ne demek istediğimi anladınız. Alice herkesin olduğu kadar masum ve herkesin bir o kadar da olmadığı kadar masum değil. Her genç kız gibi hataları var fakat yaptığı en büyük hata insanlara güvenmek sanırım. Çünkü aslında hiç yapmadığı bir suç onun üstüne kalıyor ve kasabadakiler de işin aslını öğrenmeden onu suçlamaktan hiç sakınmıyorlar. 

Kasaba da herkesin tanıdığı gayet popüler ve okulda ki takımın oyun kurucusu Brandon Fitzsimmons arkadaşı Josh ile birlikte bir araba kazası geçiriyor ve hayatını kaybediyor. Brandon'ı çok seven kasaba halkı tabii ki  yasa boğuluyor. Polisler kazayı araştırmak için Josh ile konuştuklarında ise Josh, Alice'in  Brandon'a yol boyunca mesajlar attığını ve Brandon'ın dikkatiğini dağıttığını söylüyor. Söylüyor ama acaba dedikleri gerçek mi?   

Kitapta ki karakterlere ne tamamen iyi, ne de tamamen kötü diyebildim. Bence gayet özgün karakterlerdi. Ön yargı ile ilgili yazılmış güzel bir kitap olduğunu düşünüyorum bence kesinlikle okunması gerek. Gayet de akıcı yazılmış ben kitabı 4 saatte bitirdim :)

Yorumlar